Van grote stad naar het mooiste eiland - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van sies & ell - WaarBenJij.nu Van grote stad naar het mooiste eiland - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van sies & ell - WaarBenJij.nu

Van grote stad naar het mooiste eiland

Blijf op de hoogte en volg sies & ell

27 Maart 2016 | Thailand, Koh Tao

Hallo lieve allemaal,
Allereerst super bedankt voor jullie lieve, leuke en grappige filmpjes! :D Het duurde bijna een uur om alle filmpjes te bekijken, echt super tof!!

15 maart was het zo ver, we vlogen van Schiphol naar Bangkok. 15 uur later arriveerden we dan eindelijk op onze bestemming: New Road Guest House in Bangkok, ons hostel voor de komende 3 dagen. De eerste indrukken van Bangkok waren: groot, scooters, auto's, tuk tuks, uitlaatgassen, toeristen, eetkraampjes en drukte.

16/03/16
Op onze eerste dag hebben we niet veel ondernomen aangezien we allebei moe waren van de reis. Wel hebben we de buurt een klein beetje verkend en boodschappen gedaan bij 7 eleven 'dat is De supermarkt in Thailand' .

De volgende dag wilden we graag naar de 'Grand Palace' toe. De receptioniste vertelde ons dat we daar het best met de boot naar toe konden gaan, dan zou je door heel Bangkok heen varen.
Aangekomen op bestemming werden we gelijk al overgehaald om met de tuk tuk naar de Golden Budah te gaan, en onze dag te eindigen bij de Grand Palace.
Onze tuk tuk chauffeur was goed in links en rechts inhalen, hoe we dat overleefd hebben in z'n stad weten we ook niet :p
De Golden Budah was mooi om te zien, afgeschermd tempel waarbij je niet het gevoel had dat je in een grote stad was.
De Grand Palace was super mooi! Het paleis en de tempels waren daar bedekt met mozaïek en vanbinnen was alles met de hand geschilderd, moet je zeker een keer geweest zijn!

19/03/17
De dag daarop hebben we onze spullen alweer gepakt en zijn naar Koh San Road gegaan ( de backpackers straat ). Super leuk om dat gezien te hebben, je hebt daar leuke kroegjes, winkeltjes en overal op straat is eten kopen.
Vanuit Koh San Road hebben we de nacht bus gepakt richting Koh Tao, we zaten 6 uur in de nacht bus en moesten vervolgens nog 2 uur met de boot voordat we op Koh Tao aankwamen.

20/03/16
IN LOVE WITH KOH TAO!
Aangekomen in Koh Tao worden we naar ons hostel gebracht: Coral Grand Diving.
Ons hostel was op een luxe resort.
Koh Tao zelf is echt een paradijs! Blauw heldere zee, witte stranden en palmbomen, wat wil je nog meer...

Een duikbrevet halen natuurlijk!
Na een dagje relaxen zijn we op ons 2e dag begonnen met een duikcursus van 4 dagen. Op dag 1 begonnen we om 16:00 met introductie en uitleg. Iedereen kreeg een mini iPad, vragen boek en stensels mee naar huis. Ja we moesten huiswerk maken die , we dachten dat doen we wel even. Maar nee, we waren 2,5 uur verder voordat we eindelijk klaar waren...

22/03/16 Dag 2
De volgende dag ontmoete we om half 9 onze duikleraar Ben en nog 3 andere teamgenoten. We begonnen in de ochtend met het na kijken, bespreken en toetsen van ons huiswerk, ja leest het goed toetsen!!
Na het toetsen van ons huiswerk begonnen we eindelijk met duiken! :)
Op onze eerste echte pool session (zwembad sessie) hebben we vandaag super veel geleerd, er komt zooo veel meer bij kijken dan je denkt maar wel SUPER VET!
Na onze eerste pool session kregen we we weer huiswerk op voor de volgende dag.

'Elke avond kun je op Koh Tao naar diverse beach party's toe. Wij gingen naar meestal naar Sun Set toe, een bar aan het strand. Als entertainment lopen er mensen rond met vuurballen. Je kon daar zelfs limbo dansen en touwtje springen waarbij de stok of touw in vuur stond !.. Super leuk om daar heen te gaan met je duikteam en andere duikers. Biertjes nuttigen :D

23/03/16 Dag 3
Deze dag begonnen we s'ochtends met een pool session en gingen we smiddags het Open Water in. Duiken in de zee is echt super mooi en bijzonder, We hebben miljoenen visjes gezien in alle kleuren van de regenboog , grote en kleine.
Tijdens het duiken moesten we bepaalde handigen die we in het zwembad geleerd hadden ook in de zee uitvoeren.
Na twee duiken moesten we weer terug naar onze 'klas' om ons huiswerk na kijken .
Vervolgens moesten we het eerste deel van ons examen maken, allebei in één keer gehaald!!

24/03/16 Dag 4
Vandaag begonnen we gelijk met twee Open Water duiken. Bij onze eerst duik moesten we weer handelingen uitvoeren en onze tweede duik was totaal genieten van het duiken zelf. We hebben tot 18 m diep gedoken!
Na het duiken moesten we onze final exams maken, iedereen was in 1 keer geslaagd :D

Bij deze hebben wij nu ons Open Water Duikbrevet =D
Onze duik foto komt later.

Nog leuk om te weten is, waar je ook komt je moet overal je schoenen/slippers uit doen.

Koh Tao was super leuk! We hebben daar veel nieuwe mensen leren kennen, veel geleerd, gelachen en leuke dingen gedaan.

25/03/16
We zitten nu op de boot richting Surat Thani, vanuit Surat Thani vliegen we straks naar Chang Mai toe

GROETJESSSSSS!

• 29 Maart 2016 - 22:44

Dineke:

Hai Sieske
    Genieten zeg!!!!Ziet er goed uit.
    Wat gaaf, je duikbrevet gehaald:);
    Hartstikke mooi!
    Geniet nog samen van jullie reis
    Doegggxxx tot een volgende keer
    Lfs.

• 31 Maart 2016 - 17:17

Sofieke:

Leuk Sies & Elien!!
    Klinkt goed, maar zo moeilijk in te beelden

• 31 Maart 2016 - 18:56

Opperhoofd:

Hee lieve Sies en Elien!

Echt leuk om jullie verhalen te lezen! Heerlijk zwijmelen en vol jaloezie! haha
    Geweldige foto's ook trouwens!
    De aantal selfies valt me nog mee! ;-)