Noord Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sies & ell - WaarBenJij.nu Noord Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van sies & ell - WaarBenJij.nu

Noord Thailand!

Blijf op de hoogte en volg sies & ell

09 April 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal, even een update van wat we gedaan hebben in Chiang Mai en Chiang Rai.

25/03/16
Na een vlucht van anderhalf uur zijn we aangekomen in Chaing Mai! Vanaf het vliegveld hebben we een taxi gepakt naar ons hostel: Teeraya boutique
We werden daar met open armen ontvangen door een super lieve vrouw. Het hostel zag er perfect uit, we hadden zelfs airco!
De vrouw van de hostel adviseerde ons om zaterdag avond naar de zaterday night market toe te gaan.

26/03/16
De volgende dag hebben we het overdag rustig aan gedaan. Elien heeft lekker bij het zwembad gelegen en ik (sieske) heb een paar tempels bezocht.
In één van de tempels vond er een speciale ceremonie plaats, kinderen (vanaf ongeveer 10 jaar en ouder) kozen er voor om monnik te worden.

De ceremonie ging als volgt:
- Als allereerste werden de haren van de kinderen afgeschoren en kregen ze een wit gewaad aan.
- Vervolgens moesten de familie leden 'afscheid' van kun kinderen. Dat zag er best nog heftig uit want veel ouders/kinderen moesten huilen.
- Na het afscheid nemen kwamen de monniken de kinderen ophalen om ze te helpen met het om doen van het oranje gewaad.

De zaterday night market bevond zich nog geen 50 meter van ons hostel vandaan, perfect! De markt was erg groot, overal langs de weg zag je foodstands en verkochten ze allemaal hebbedingetjes.
Het eten op de markt was super lekker!! Het lijkt soms wel een buurt bbq, bij het ene tentje koop je een stokje met kip, bij de ander verse watermeloen, rijst, groeten, noem het maar op!

27/03/16
Vandaag hebben we de Wat Umong tempel bezocht, dat in het bos plaats vond. Het was een bijzondere tempel, je zag 3 tunnels waar je doorheen kon lopen. In die tunnels stonden allemaal verschillende Boeddha's en er vonden diverse meditatie plekjes plaats.
(De tunnels zijn vroeger gebouwd door een Nederlander)

28/03/16 << ELEPHANT CENTER >>
De volgende dag ging ik (sieske) als grote dierenvriend naar een olifanten opvang centrum! In het olifanten centrum komen olifanten terecht die vroeger slecht behandeld waren. Het olifanten opvang centrum moeten zelf alle olifanten kopen, één olifant kost wel z'n 40.000 euro.

Bij aankomt kregen we kleding van Jan (onze begeleider) die wij aan moesten trekken.
Als eerst gingen we naar het baby olifantje toe, super leuk en schattig! Het baby olifantje liep gewoon los rond op het park omdat hij altijd in de buurt van z'n moeder blijft.
Na het zien, wassen en spelen met de baby olifant gingen we eten maken voor de grote olifanten. Het eten bestaat uit producten die wij zelf ook eten, zoals rijst en pompoen.
Na het voeren van de olifanten mochten we samen met de olifanten de modderpoel in (van daar de kleding). Na het niet meer uit zien van de modder moesten we de olifanten wassen, wat natuurlijk uitliep op een watergevecht!!
Na het masseren, eten geven, nog meer eten geven kwam er toch een einde aan die dag. Het was een super leuke dag!
- helaas ben ik nu wel een handdoek lichter, want die heb ik daar laten liggen.

29/03/16 ~ JUNGLE TOUR ~
Met volle moed begonnen we aan onze jungle avontuur, we werden opgehaald en 2 uur later kwamen we op onze bestemming. We kregen van onze begeleider lunch en moest vervolgens nog eens anderhalf uur wachten voordat we gingen beginnen met haicken.
Eindelijk was het zo ver, we gingen de jungle in, doen we even. Het eerst half uur ging prima en het uitzicht was super mooi. Maar na een half uur werd de berg alsmaar steiler en steiler, op een gegeven moment zaten we op een hoogte van 600 meter. Onder weg kwamen we nog een aantal bos brandjes tegen, wat daar heel normaal is want door het as word de aarde weer gevoed.
Na anders half uur, uitgeput en al waren we eindelijk boven. Dat betekende dat we op de helft zaten en de tocht naar beneden leek niet zo zwaar. Nou dat was zwaarder dan je dacht want omdat het zo steil was moest je super goed uitkijken waar je liep, om te voorkomen dat je niet weg slipte en daardoor de niet in diepte gleed.

Eindelijk aangekomen bij de locals mochten we op een olifant rijden. Maar omdat we het gevoel hadden dat de olifanten niet goed behandeld werden en we het zielig vonden voor de olifanten hebben we het niet gedaan.

Na het avond eten hebben we een beetje bij het kampvuur gezeten met de rest van de mensen die daar verbleven. Iemand speelde op een gitaar die nog maar 3 snaren had, best nog goed.

De nacht brachten we verder door in een bamboe hutje, we sliepen nog net niet op de grond. Het was alsof je op een kussen van de tuinstoel slaapt met een klamboe er omheen.

Dag twee
De tweede dag hebben we allen maar leuke dingen gedaan, we hebben van een waterval gesprongen, wezen raften, bamboe raften en zijn op het einde nog naar een longneck familie geweest. Alle vrouwen/meisjes droegen soort van ringen om hun nek. Bijna elk jaar komt er een ring bij, erg bijzonder om dat te zien.

31/03/16
Na een dagje uitslapen en chillen werd het tijd om naar de nightbazar te gaan. Onderweg kwamen we iemand uit California tegen, we zijn met de markt over geweest hebben allerlei nieuwe producten geproefd.
Eenmaal terug bij ons hostel vond er in onze straat feest plaats, overal zag je dansende mensen op straat. Iedereen danste met elkaar en liepen ondertussen naar de tempel, echt bijzonder om mee te maken. We gingen mee in de menigte, een oud vrouwtje bood ons whiskey aan.
De hele week was er feest bij de tempel omdat de zilveren (handgemaakte) tempel na 10 jaar eindelijk af was. Helaas mochten er alleen mannen naar binnen.

01/04/16
Vrijdag avond zijn we naar een lady boy show geweest. Echt super leuk, allemaal playbackende en dansende ladyboys op nummers zoals 'i always love you'.
Als vrouw zat je veilig in de zaal, als man zijne ben je natuurlijk de lul (op een leuke manier).

Chiang Rai
In Chiang Mai hebben we de bus naar Chiang Rai gepakt. Chiang Rai is niet echt een grote stad, s'avonds kun je naar de night bazar gaan en overdag kun je the whit tempel en the black house bekijken.
Na 3 dagen Chiang Rai, zijn wij nu onderweg naar Loas.

• 09 April 2016 - 12:10

Anneke Schuurman:

Hallo Sieske en Elien,

Leuk om jullie zo te volgen op jullie reis.
    Geniet er nog maar lekker van samen.

Groetjes Anneke

• 09 April 2016 - 14:13

Gerda Wildvank :

Hoi sies en elien,
    Mooi om jullie reisverslag te lezen. Leuke dingen hebben jullie al gedaan. Veel plezier nog verder!!

• 10 April 2016 - 09:48

Pappa:

Dag Sies en El
    Mooie verhalen hoor !

• 12 April 2016 - 09:37

Opperhoofd :

Lieve Sies en Elien,

Wat beleven jullie mooie bijzondere dingen!
    Echt heel erg gaat!!
    Mooie foto's ook!

Toppers! Xx

• 12 April 2016 - 18:28

Dineke:

Hai Sieske en Ellen,
    Wat een mooi verhaal weer en wat zien jullie veel:)
    Super mooi!!
    Lekker genieten:) ' k wens jullie nog heel veel mooie dagen toe!!